tiistai 16. lokakuuta 2018

Näyttelyreissu Latviaan

Perjantaina 5.10.2018 suuntasimme aikaisin aamusta kohti Helsinkiä ja länsisatamaa. Elämämme ensimmäinen Latvian näyttelyreissu oli alkamaisillaan. Tavoitteena meillä olisi saada Lilille yksi junioriserti, jotta saisimme hänestä Latvian juniorimuotovalion.

Laivamatka meni kivasti hyvässä seurassa, myös ystävämme Pia ja Sanna olivat koiriensa kanssa menossa Valmieraan. Söimme monipuolisen aamupalan laivassa sillä välin kun Lili nautti olostaan autossa. Superstarin autotallipaikka on loistava keksintö. Siellä on isot parkkiruudut ja matkan aikana voi käydä katsomassa, että autoon jätetyllä koiralla on kaikki kunnossa.

Olimme perillä Valmierassa illalla kuuden jälkeen. Koko matkan ajoimme sateessa ja sadetta riitti perilläkkin. Ensimmäisen kerran meillä oli todella huonoa tuuria matkassa, eikä majapaikka vastannut ollenkaan odotuksia.... Kylmä ja kostea mökki... Näillä reumaattisilla vaivoilla ajatuskin uppoutua kylmään ja kosteaan patjaan tuntui kuvottavalta, aivan painajaismaiselta. Karvas pettymys ja hampaiden purenta.... googlettaminen ja muuan lisäkilometri antoivat kuitenkin parhaan mahdollisen lopputuloksen, saimme puhtaan ja lämpimän huoneen näyttelypaikan vierestä. Että osasikin siinä kohtaa ihminen olla onnellinen!!! Ja uskon että myös Lili nautti vapaudestaan pitkän auto- ja häkkimatkan jälkeen.

Kotona Lili-Lilbertin etukäteispuunauksia aiemmin viikolla

Lauantai aamu koitti ja saimme siirtyä hotellista suoraan näyttelypaikalle parkkipaikan läpi. Aurinko paistoi ja piha oli onneksi kuivunut. Lili sai heti ensimmäisenä päivänä tarvitsemansa Latvian Juniorisertin ja valioituu sen avulla Latvian Juniorimuotovalioksi. Lili on meidän ensimmäinen Latvian juniorimuotovalio, sillä emme ole aiemmin matkanneet Latviaan koiranäyttelyn merkeissä. Hieno alku meille kaikille!💗

Tuomarina Valmierassa oli Rune Arvid Lysgaard Norjasta.
Lili JUK1, PN2, JunSerti -> Latvian JMVA (ei vielä vahvistettu)

Lilin arvostelu:
15 months, well made, very feminin head & expression,
exellent neck and top, well body for age,
exellent coat and present ,
moves freely, carries herself well

EE JMVA (LV JMVA) Kertunhovin Giggly Girl
( Nefers Qu Quantum Artemis & Nummenpään Dress Your Baby)

Lauantai illan kiertelimme Valmierassa ja tutustuimme paikkoihin. Kävimme kahvilla ja Lili nuuskutteli paikallisia tuoksuja. Kaunis pieni kaupunki.

Sunnuntaina jätimme näyttelykehän väliin ja matkasimme rauhassa, välillä todella kovassakin vesisateessa kohti Viroa ja Tallinnaa. Uskokaa tai älkää, mutta Lili nautti matkastaan ja kaikesta saamastaan huomiosta. Olihan hän mummon ja papan kanssa reissussa :D

Tallinnan satamassa sade oli jo loppunut ja taivas oli kaunis ennen auringonlaskua.

vihdoinkin laivassa.... hytti on paluumatkalla aivan loistava vaihtoehto!